Friday, December 9, 2011

Grrrr....aku marah tahap dewa dah ni!!!

Semalam ada satu stesen tu upgrade sistem dia. Aku dah train dealer dia. Dia siap bawak wife sekali sebab wife dia yang lebih pro guna sistem tu. Derang ni taraf aunty2 la baya2 mak kita. Sebab sistem tu nak upgrade selalu tertangguh, aku plak dah lama buat training ni, gap tu jadilah amat jauh. Dah nak masuk 2 bulan pun. Aku sure sangatlah apa yang aku bebel masa training tu sure 99.9% dah masuk longkang. Ye la aku paham, jaga stesen banyak keje. Benda yang aku share plak adalah sedikit technical. Benda technical cenggini kalau kau tak buat, memang kau lupalah. Derang plak bukannya muda dah tentu2 tak IT savvy sangat.

So, kelmarin aku set la appointment dengan aunty uncle dua orang ni. Dua kali, dua hari berturut2 okay aku discuss dengan derang perubahan2 yang akan berlaku kat sistem yang akan di upgrade. Bukan banyak nau nak discuss tapi kau faham ler ada sesetengah orang memang kau kena ajar macam siput. Aku e-mail derang guide yang aku dah developed. Aku suruh dia baca each and every step. Siap part nak tekan key alt+ctr+del pun aku terang secara terperinci. Siap remind esok try buat sekali depan engineer takut2 derang tatau jugak nanti engineer balik, kalau call helpdesk lagi leceh.

Sekaliiiii....!!!!

Hari ni aku terima e-mail paling lancau. Memang aku rasa cam nak goreng hidup2 je orang yang hantar e-mail tu. Grrrrr...

Masa upgrade tu malam. Tak kuasa la aku nak pergi stesen malam2. Jadi aku tatau apa yang berlaku. Orang tu bagi report to the whole project team, yang Retailer & staff stesen claimed all the things yang aku cakap masa refresher tu, takde dalam training. What????!!! Semalam tu aku cakap dengan sapa weh???

Sekarang aku rasa macam nak gi Damansara, tingkat enam Shell House semata2 nak cekik orang yang bagi report tu. Ke patut aku cekik aunty uncle stesen ni jugak? Memang jahanam! Marah betul aku.

Gampang.

2 comments:

aku said...

huhhuhu..memang ada org macam tu..sabor jelah

Papa, Mama & Azra said...

sib baik deaker tu reply email aku. Case closed.