Saturday, December 17, 2011

Cepat Pandai

Pagi tadi, despite the fact that kitorang nak attend BBIM Info Day, all of us actually woke up at nearly 10. Haha! Mana taknyer malam tadi budak kecik sorang ni taknak tidur excited main kucing bercakap dalam iPad ibu. Terpaksa ibu guna trick bateri habis tu pun masih buntang lagi biji mata yang dah kuyu sebenarnya. Partly salah kitorang gakla sebab nak berborak takleh senyap2 tunggu budak kecik lelap. Last2 dia sakit hati sebab dia takde benda nak main dah, dia ajak masuk bilik. Stok yang nak masuk bilik jugak no matter what. Kalau tak ikutkan, mahu gegar Randa dia nangis macam giant. Mengangkutlah aku segala bantal dan selimut. Tak jadi la nak tidur berjemaah depan tv je. Kesian ibu tidur sorang2 :( Dalam bilik tidakler beliau terus lelap ye anak2. Di buatnya tawaf keliling bilik last2 aku matikan lampu biarlah gelap gelita, baru nak serah kalah. Dekat pukul dua dah masa tu. Mana taknyer bangun pukul 10. Habis langgar lari je subuh.

Lepas breakfast roti canai, pukul sebelas lebih baru sampai BBIM. Lama jugaklah kitorang dengar explanations tentang Islamic Montesori lepas tu ada sesi tgk video activity BBIM last year dah lastly ada sesi soal jawab. Review aku buat later la ye kalau aku rajin. Tadi dah bayar booking fee pun . Maknanya okaylah environment tu aku setuju nak proceed Azra kat sana. It's not that perfect macam in my dreams tapi okayla. Nak colorful macam rainbow, ini bukan birthday party pun kan. Ini sekolah la mama! Alhamdulillah the fee has been reduced a bit. Not as pricey as the one told by the manager through the fon hari tu. Lebih kurang je macam Qdees Jo. Jimat sikit duit kitorang. Btw, Mia Sara baru grad BBIM jugak. Haha nak jugak!

Now dah kat rumah pun. Sampai2 rumah cam nak nangis pinggan setimbun dalam sink dah clear, toto depan tv dah kemas, lantai dah sapu dan mop, toilet dah berkilat, balance bihun semalam dah buangkan, sampah dah buang...papa memang paling hebat!!! Tak rugi tau kawen dengan org rajin. Bahagia je rasa. Sib baik aku bawa balik makanan. Tapau mcD je senang dan cepat. Walaupun papa ajak gi Ikea, terasa cam laterlah sebab macam nak ujan je ni. Kawan korang ni agak paranoid dengan hujan takut banjir.

Ya ampun pedas giler makan prosperity burger letak sos cili McD. Ngagaga...berapi mulut ni ha. Sempat aku sambil update benti jap nak makan burger :P Dah hujan pun kat tempat aku ni. Bukan main kuat angin bunyi macam kat padang pasir sikit. Kacau betol barulah nak follow Bourne Identity. Tahu je la Astro ni. Bil ratus2 tapi bila hujan je...huhu....cakap pun tak guna. Sib baik tengah period. Kalau tak, mahu jadi 'projek' hujan2 cenggini eh. Ngehehe...tahu tak korang, masa kat Mozac dulu kitorang buat gosip cikgu2 perempuan banyak peknen berjemaah tak lama lepas musim tengkujuh.

Ngagagaga...kecik2 dah pandai..

By the way, aku came accross this blog entry ini dan ini. Kalau betullah cerita ni, nauzubillah trajis sangat bagi aku. Aku paling simpati kat mak ayah dia sampai kena tanggung balik hutang dekat sejuta tajaan Petronas. Mana nak handle tekanan emosi lagi sebab dah tak jumpa anak bertahun2. GIler tak rindu. Apa nak jawab kat sanak sedara orang sekeliling? Ni anak yang dulu mak dia kandung 9 bulan 10 hari, bertarung nyawa nak dilahirkan, ditatang macam minyak yang penuh, hantar belajar jauh2 ni sekarang jadi headline atas sebab2 tak best yang macam ni. Haih. Tu yang buat aku lagi terdorong hantar Azra belajar Islam awal2 lagi ni. Aku harap kalau citer ni betul, semoga beliau cepat dapat hidayah Allah dan dapat pulang ke pangkal jalan sebelum terlalu lambat for him. Sementara mak ayah dia ada lagi. Sebelum semuanya dah jadi bubur yang lagi lembik.

Astaghfirullah. I seek forgiveness from Allah.

3 comments:

Jojoe said...

Aku pun nak nangis baca para 3... aku tak penah la jadi camtu sejak su takde.. kalo tinggal camtu.. tidaklah sebiji toys pun yg akan dikutip... pinggang mangkuk jgn citer la camtuuuu jugak. smpah hadap depan mata pun tak pernah dia rasa mende ni kita kena ikat & buang sekarang..kalo aku x announce tak buat. bila announnce tau plak sakit ati. kat kitab mana kata ni keje org pompuan je.. kenapa aku komen pnjg lebar sbb I dont like housework and i dont have to like it pon.. tapi dah hidup sama-sama kena la take care sama-sama.. tetiba ngadu pjg2 kan? hahahah!!

Memang kesian parents dia.. aku ishqi tanak pakai baju aku pun dah kecik ati. ini kan pulak dah hantar pegi overseas nk jadi org berjaya... dah berjaya lupa diri.

Papa, Mama & Azra said...

dia tak habis study pun Jo. Ish..macam2.

Papa, Mama & Azra said...

Aku kan, kalau ada rezeki dikurniakan anak lelaki pasni, aku akan pastikan aku torture dia sejak kecik supaya ringan tangan membantu ke dapor. For example, pas makan angkat pinggan sendiri, basuh, keringkan, simpan dalam kabinet bukan main letak je kat sink dah berlonggok sapa nak cuci? Aku dari kecik2 mmg bengkek je kalau org lelaki ngelat wat keje rumah sampaikan itulah ciri penting lelaki yang aku cari untuk jadi suami. Hehe. Tapi Z tu mungkin tak buat kerja rumah, benda lain dia terer...hihi..