Saturday, December 17, 2011

Alahai Gas Habis Plak

Tadi siang2 masing2 tak rasa lapar. Macam malas plak nak makan berat2. Dalam kepala plan nak keluar je jap kang supper kat kopitiam ke, mamak ke. Eh, kata tak dinner? Hehe. Elok plak anak beranak pak itam pun tidur langgar lari maghrib sampai dekat pukul 8. Memang heavan la aku layan diri melepak sambil layan cd ketiga Jangeum ni lambat nau nak habis. Selagi tak habis memang melekat le mana leh buat mende lain.

Hihi.

Tuan puteri intan payung dekat pukul sembilan baru dapat recharge bateri baru nak cargas. Time tu nak keluar pun dah rasa malas plak. Malas nak mandi sebenarnya. Aku dengan gigihnya masak nasi yo! Hehe...sebenarnya bukan aku yg masak nasi tapi Rul yang offer diri. Sebab kesian la perut laki ai dari siang tak makan nasi lagi, aku keluarkan la drumstick. Terus gigih nak buat ayam masak merah. Hehe. Sementara goreng ayam sempat aku tumis taugeh, letak udang, tahu ngan carrot. Jadi ler makanan seimbang tuan puteri bangun lambat tu. Sap sap soy sayur pun dah ready. Sambung plak goreng sambal tenggek sebelah ayam. Sempat nak online jap. Tengah2 baca gosip artis, terpelik sat, pesal ntah dapur ngah goreng ayam ngan sambal tu leh senyap sunyi je kan.

Ek eleh....gas habis la plak...

Dah pukul 10 ni, mana ada kedai bukak? Kalau bukak pun pukul berapa nak sampai, pukul berapa plak nak makan? Haha. Alahai tong gas, ko bocor ke apa? (padahal memang dah pakai lama, saja nak salahkan org lain...hihi..)

Sekian kita imagine je la makan style jepun tenpayaki taugeh ye. International kita malam ni.

Hoho.

4 comments:

Jojoe said...

gas kat umah ni pakai meter mcm letrik tu...senang tapi mebi sebab gas tu lalu dalam paip, style mcm paip air kdg2 ada air gap... ko bayangkan api tengah besar tetiba blow, whossh!! pastu padam. bahaye kan?

Papa, Mama & Azra said...

Kejutan budaya cenggitu. Kalau gas pipe leak? Ngagagaga....

Aku dah call gas man lagi setengah jam sampai. Wahhh...cik kiah beli mesin jahit tepi ya?

Jojoe said...

ha'ah x pernah terfikir pulak psl gas leak.. aku harap engineer & kontraktor ni sume dah habis fikir ms pasang

belum beli lagi.. lom gaji. tertekan nih.

Papa, Mama & Azra said...

Z dah bagi green lite tu pelagi dapat je gaji teruslah cargas. Ngehehe...nanti next year raya kau pos baju kedah sepasang kat Azra eyh.