Monday, December 26, 2011

Simple

Burpp...

Alhamdulillah...

Kitorang baru selesai makan tengahari. Kitorang laki bini la yang dah siap makan. Tengah menunggu si intan payung habiskan nasi dia sambil menonton pada zaman dahulu...huhu...tahun bila la nak siap makan tu sayang oi.

Hari ni adalah hari misi mengosongkan peti ais. Aku dah beberapa hari tak beli lauk kat Econsave. Entah2 dah dekat seminggu kot. Dok masak apa yang ada je ni ha. Tak pun makan luar. Memandangkan tadi pagi diri ini amatlah segan nak keluar tanpa suami tercinta (padahal malas :P), ku pasrah je la masak apa yang ada. Tu pon sebab Azra request nak makan nasik. Eyh...macamlah dia makan banyak sangat kan? Dah sehabis korek punya korek terhasillah sambal cili padi kentang & bilis, sambal tumis telur mata, sup kubis putih, ikan merah goreng dan last sekali steamed tofu yang ini. Walaupun simple habis menu hari ni, berseri betol muka Rul bila bini dia masak kat rumah. Yer la balik kerja jauh-jauh sure penat, makan bungkus okay je tapi kalau homemade mesti extra special kan lebih2 disertakan dengan kasih sayang berguni2.

Hehe...

Tadi, masa tengah masak sambil melayan tuan puteri intan payung, elok je aku dah sudahkan menyambal (masa ni Rul belum sampai rumah), Azra merengek2 minta susu la apa lagik. Elok jugak aku pun nak relaks jap kaki sesambil tengok the kings speech, kisah king george yang gagap tu. Layan sangat menyusu elok plak Azra tertidur terus. Dengan lemah lembut aku bawaklah masuk bilik. Ni kes jarang2 berlaku okay budak kecik tu nak tidur tengahari. Sangat fragile ni. Baru letak atas katil....aiseymen...berak plak budak ni!!! Aku dah berbelah bagi. Takdelah jalan nak pakai wipe je kan. Huhu...terpaksalah aku kejut je cuci dalam tandas. Uhuk...sib baik walaupun kena air sejuk banget, elok je dia lalok2 lagi. Aku pakaikan diapers tepuk2 bagi dia layan tidur balik la kunun...sekaliiiiii....handphone bunyik!!! Aku taknak angkat laju je mulut kecik "Mama, tefon tu!". Huhu....punah harapan....terus lepas tu terkebil2 je mata dah taknak tidur. Tu yang elok dia ada makan skali ngan kitorang tu.

Tapi takperlah....papa pun ada tu. Bagus gak dapat papa lepas rindu.

2 comments:

dee said...

aku masak ayam goreng ngan sambal belacan je pun laki aku dah menyengeh sampai telinga hepi konon isteri masak kan.. ni kan mcm2 yg ko masak.. mana tak hepi gilerzz si rul tu dong.
Azra, mmg comel lah kamu wahai puteri.. mama baru nak makan candle light ngan papa... hahahahaha

Papa, Mama & Azra said...

Hehehe Dee, aku masak telor je pong!