Wednesday, December 28, 2011

Home Alone

Masa aku start menaip entry ni, damai je perasaan dengar kat surau tengah azan Asar. Sejak dua tiga menjak ni at every waktu plak azan berkumandang kat surau Randa. Memang bagus sungguh dapat mengingatkan aku untuk cepat2 tunaikan solat. Hehe. Dan juga dapat melegakan kesuspenan menengok orang kena lari dari gunung berapi kat astro tengah show Dante's Peak. Layan cerita lama kat Max sesambil aku merebus daging dalam proses nak masak kari.

Hari ni yo! I masak pulut kuning yo! Jap lagi nak agih2kan yo! Hehe...bukan banyak mana pun, takat bagi kat babysitter dan mak aku je la kot. Haha! Tu pon nak kecoh. Pulut kuning dah siap tu ha. Elok je warna kuning dia aku pakai kunyit hidup. Sebelum2 ni banyak kali aku rendam pakai kunyit serbuk, madang je kaler dia ke laut. Ada ke pulut kuning berwarna merah?

Ngagagaga...soalannya, tak kerja ke?

Eyh.....kerja! Sapa kata aku cuti. Cuma aku kerja dari rumah. Dapat je nak connect baca e-mail guna wifi ni ha. Sesambil siapkan apa yang patut, sambil tu aku jenguk2 dapur. Azra takde aku hantar rumah babysitter sejak pagi tadi. Dah hujung2 ni kasiklah acik Julie mencurah kasih sayang kat dia jap. Bagus gak. Tidaklah dia bosan ngadap muka aku je kan. Lagilah sesuka hati aku nak ngadap kerja lama2 then bila bosan, jenguk dapur plak, bila bosan, tengok Astro jap. Tidur tak boleh, kang pening kepala. Tapi sempatlah minta papa urutkan belakang tadi punyalah sengal. Tu le kalau dah demok jatuh memang impak besar wo. Kalau ada budak tecik tu jangan harap ler aku damai tenang mesti asik2 nak susu. Huhu....tapi bila takde, sunyi plak rasa. Gitulah emak-emak...

Papa Azra patutnya ada tapi mana ntah merayap bila aku tanya dia taknak cakap dia kat mana. Ewahh...ewahhh...pandai betul berahsia, I pakai friendfinder baru tahu. Dah la aku nak menumis kari rempahnya tinggal sepeket kirim kat beliau memang awal2 dia kata dia balik lewat sikit. Eloklah tu, pukul berapa plak kang nak gerak amik Azra.

Huhuhu...

10 comments:

Jojoe said...

wordless weds la sangat..

aku pakai kunyit serbuk berjaya yo..tp penah gak terpikir nak pakai coloring kuning.. aku kan bnyk pewarna makanan ni hehe.. lom cuba lagik.

dee said...

aku baru tak baca sekejap dah 3 entry ko buat. ko g le urut bebetul yg ko jatuh tu. tapi carik la org yg betul2 pandai. pulut aku sensitip (sensitip lagi) kang terkuntut kuntut meletop akak... hahahahahahahaha

Angah said...

aku rendam ngan kunyit serbuk ok je. pakai cap adabi. rendalm 1 malam letak asam keping sekeping dua.

tu la mak mak kan..anak ada kita jadi tarzan, anak takde boring plak. huh tak bleh bayang esok2 anak2 dah kerja camne..

Jojoe said...

ha'ah... aku kalo dgn ish ni aman sekejap.. serabut lama.. kdg2 frust takat nak potong kain pun x dpt. tapi aritu mil dtg bwk balik bangi kejap.. dok umah sorg terus BLANK. rasa pelik sgt anak takde...huhuhu...tgk CSI pun terpikir2 kat dia.. kalo x tu bergaduh nk tukar channel..

Papa, Mama & Azra said...

Jo, aku pernah pakai serbuk pon jadi tp ada few time mebi kunyit expired terus color lain jadinya. Ada satu kali tu, aku alyer je guna pewarna. Hihi. Aci je.

Papa, Mama & Azra said...

Dee, unfortunately aku sangatlah tak selesa nak berurut. Masa pantang pun aku skip je berurut hanya 3 hari minus sengkak2 tu semua. Sebab aku tak tahan kena picit. Orang kata sedap then lepas tu ringan je badan kan? Aku plak rasa cam kena cabul diraba seluruh anggota badan. Tapi....kalau urut tapak tangan je ke, tapak kaki je ke, yg tu aku suka. Hihi.

Papa, Mama & Azra said...

Angah, tarzan bukan main melalak tau marahkan anak, kecik boleh wat dunno je. Ewah!!

Papa, Mama & Azra said...

Jo, aku selalu tipu bgtau Azra babyTV dah tidur sbb dah malam then aku rasuah ngan Upin kat youtube sebab Upin tu online bila2 masa je Upin sedia melayan...ngagaga...

Jojoe said...

dia skrg kalo tgk kat laptop.. dah pandai nak tekan-tekan keyboard pulak... krg tetiba tah command apa kuar.. tula aku larang usik laptop ni

Papa, Mama & Azra said...

hihi...laptop memang le menekan memanjang tp time kita bukakan word ka, powerpoint ka, tak plak tekan2...sib baik laptop opis...muahahaha....bukak youtube kat hp Azra okay je kusyuk dia nengok.