Wednesday, January 18, 2012

Hairan Bin Ajaib

Sekarang ni cuaca bukan main panas kan? Aku cukup malas kalau nak keluar lunch dalam panas2 cenggini. Sebabnya kang sure senang-senang je dapat pening kepala. Dulu masa study lagi lah. Dah la naik bas pergi balik JK-UM-JK punyalah jauh. Aku selalu je migrain sebab letih kot keluar rumah pagi2, berpanas tunggu bas, teksi dan sebagainya, balik rumah plak dah dekat nak tengah malam. Study pun dalam bas kau boleh? Mana tak migrain. Ni tadi aku keluar gi opis Damansara, punyalah azab da...mata tunggu nak katup je. Balik plak menyinggah lunch kat Subang Parade. Dalam mall tu pun aku dah menguap 2-3 kali, kau bayangkan bila keluar dalam kereta panas2 tu kau dalam aircond. Memang syahdu je rasa. Hehe.

Aku sampai office lewat sikit hari ni. Lewat giler kot pukul sepuloh baru sampai. Sebabnya tadi punyalah lebat hujan kat rumah kitorang. Aku malas la nak rushing2 angkut Azra dengan berpayung. Buat susah2 je kan. Azra pun elok je pukul lapan setengah baru nak bangun tidur. Hehe. Bangun pagi2 mana boleh mandi terus. Kena layan dulu, buat lawak2 sikit, dukung2 dia, menari2 sikit, bila mood dah up, baru aku angkut ke bilik air. Hehe. Memang haru mukadimah nak mandi tu tak menahan. Tapi syukur jugaklah Azra jenis tak liat nak mandi pagi.

Masa sampai sekolah, other kids elok lepas sesi berhimpun dan nak break pagi dah. Azra tak panik la sebab tak ramai kan. Tak minta dukung pun. Alhamdulillah anakku sudah menemui keberanian nampaknya.

Aku kejap lagi nak balik dah. Hari ni tak drive sendiri tapi Rul yang hantar. Jap lagi dia ambil la kot. Biasanya mamat ni kalau aku bagitau amik pukul 4, pukul 3 dia dah semangat keluar rumah. Oleh itu, kalau aku minta amik pukul 3, rasa2nya pukul berapa dia sampai? (Hint: rumah aku 20 minit dari opis :P). Eloklah balik awal. Kat opis pun takde orang. Aku ada report nak kena submit ni tapi ya ampun, sikit punya masalah laptop aku tengah menginstall apa jadah punyalah sengal semua benda pun takleh bukak. Tapi blog boleh plak laju je.

Hairan...hairan.....

1 comment:

Jojoe said...

elok la best sikit aku baca hahaha