Thursday, January 19, 2012

Jalan Sendiri

Pagi tadi Azra bangun awal. Pukul tujuh masa nak menyusu mulut dah sengih2. Good mood lew tew anakku yer. Seronok tau time anak elok je tak buat perangai. Aku pun jadi super duper seronok hari ni.

Malam tadi sebenarnya pukul lapan lebih dia dah sibuk ajak aku tidur dalam bilik. Tu yang cepat bangun tu. Anak punya pasal, terpaksalah aku tutup tv awal. Sempat tengok berita sampai part Azwan Ali tu je. Aku punya tunggu berita tu sebab mula2 dia tunjuk, terjebik2 mulut Azwan menahan tangis. Sekali...masa cerita tu keluar, tak tunjuk pun yang nangis beria tu!!! Kepochi kan ai...ahaks! Anyway, Azra masuk je bilik awal, takdenyer dia terus tidur. Aku yang lelap dulu. Sedar2 dia dah terselit kat sebelah. Lepas tu, pagi tadi masa aku bangun, tengok2 dah merata dia keluarkan isi laci dia. Tu la projek anak kecikku sayang tetengah malam masa mak dia dah tidur.

At school today, Azra menunjukkan perkembangan yang lagi best. Dari kereta, dia jalan sendiri ke gate. dari gate dia jalan sendiri ke pintu sekolah. Yeay!!! Aku pass je bag Azra kat cikgu depan gate tadi. Baguslah dia dah suka nak sekolah tu. Lagi seronok tengahari kang ada kelas renang. First time untuk sesi 2012 you! Masa aku kemas beg dia malam tadi, terpaksa aku sorokkan swimming suit dia cepat2. Kalau tak, time tu jugak dia nak aku bagi dia main kolam. Hopefully keberanian tu berterusan sampai kolam renang la yer sayang. Tapi aku lupa plak nak bekalkan sekali pelampung dia. Sekolah patut ada equipment kot tapi kalau takde macam mana? Nanti aku tanya cikgula perlu bawakkan sekali ke tidak. Kalau perlu, next week aku akan bekalkan sekali. Dan aku tak belikan baju renang yang baru pun. Pakai je swimming suit tak tutup aurat tu dulu. Aku bgtau cikgu, kena try pakai yang lama sebab takut dia rasa kekok plak nanti. At least ada something yang dia familiar. Harap2 Azra enjoy swimming class dia hari ni. Amin.

Kat office hari ni, cuaca macam nyaman je. Jap lagi nak kuar lunch dah. Cuaca macam ni la best tapi apa nak buek negara tropika memang la kena panas kan?

2 comments:

Munn Jaafar said...

oohoo so sweet azra, untung kecik2 ibu dah hntr p swimming class =)

Jojoe said...

mesti school sediakan float.. kat school Ish dorg punye float serupa mcm kitorg punye.. so familiar to ish, sbb tu dia comfortable sgt smpai cikgu puji2 la dia berani swim.. habis tu... kalo dah petang2 aku gak yg kene menebeng tepi kolam teman...

cuma aritu aku lupa bekal dipers. mebi dorg pakai balik yg dah bukak tu..mmg fun sgt hari yg ada swimming..

n aku bley bayangkan ko happy gile dgn azra now that she just love going to school.