Monday, January 16, 2012

Azra Lepas Dua Minggu Pergi Sekolah....

1. Dah pandai pakai kasut sendiri. Pandai masuk and fasten strap sendiri. Hoho! Ni sebab tekanan rakan sebaya la kot :P Bagus gak tapi aku masih tolonglah most of the time sbb lambat nak tunggu.

2. Pandai imitate conversation. Kalau tengok Ipin ke pada zaman dahulu ke, dah setiap ayat tu dia nak ngajuk. Ni sure kes jumpa kawan mulut becok kat sekolah.

3. Selalunya bila dapat paper, habislah menconteng saja tahunya sepuloh keping A4 pun tak cukup. Then aku ajar dia lukis bulat2. Tak berapa bulat pon jadinya. Now, kalau dapan pen atau pensil, dia buat titik titik titik. Sampai berlubang kau paper kuat sangat tekannya.

4. Lebih berani. Ibu Dee pun perasan Azra dah kurang malu2 masa ibu datang hari tu.

5. Lepas mandi, tetiba pandai amik towel dan lap badan sendiri. Ofkos tak perfect tapi bibit2 tu dah ada dah.

6. Asiklah nak ajak mandi. Paling lama dua jam, lepas tu dia pandai sendiri buka seluar, buang diapers, mengarok ajak mandi. Kenalah aku ikutkan. Huhu...tadi dia buat perangai, lepas bojel, tetiba kencing. Tak menyirap mak dia? Tak...aku tak marah pun. Sebab Rul yang mop ahaks!

7. English word pertama Azra picked up from school is No! No! No! (sambil buat jari jangan jangan jangan tu). Mesti cukup 3 kali yer. Haha!

8. Semakin suka menyanyi. Tetiba dia nyanyi lagu satu, dua, tiga sambil kira jari tapi aku syak dia translate sebab kat sekolah mana ada ajar bm. Hurmmm...

9. Pandai menyusun dan sangat teliti. Paling suka dia geledah kotak tempat aku letak lilin then dia susun lilin2 tu semua tinggi2. Tadi aku bagi vitamin c dalam 6 tablet, pandai plak susun macam domino tu sebelum dia ngap masuk mulut. Aku suspek Azra akan jadi seorang yang teliti esok.

10. Yang ni tidak begitu digemari. Sekarang dah pandai fake a cry. Semua benda pun nak merengek kadang2 aku terpaksa ignore je sbb tak penting pun.

2 comments:

Jojoe said...

Good to hear beb!

Papa, Mama & Azra said...

Puas telek nak cari 10 perkara ni weh! Hehe.