Friday, February 24, 2012

Diary Diet Dong (yang tak berapa nak diet :P)

Aku rasa aku kena honest. Kalau aku dok hide apa yang aku makan, lama2 mana nak jadi diet aku. So, aku akan cuba buat diary diet. Muahahaha! Poyo jangan tak poyo. As a start, inilah diary diet aku sepanjang minggu ini. Yeeehaaa!!!

Isnin
Breakfast - Small portion of nasi lemak with telor goreng. Teh o suam.
Lunch - Kuew teoy in wantan soup. Air barli.
Dinner (pukul 5 ptg) - Mee kari and few goreng pisang ;P

Selasa
Breakfast - Nasi goreng dengan telor goreng. Teh o suam.
Lunch - Nasi beriyani ayam merah.
Dinner - bermacam juadah pasar malam ;D

Rabu
Breakfast - Annay, Tosai garing satu!!! Teh o suam satu!!!
In between - I genggam kacang peas.
Lunch - Rice with acar, fish fillet & soup.
Snacks - 3 keping biskut quaker oat with raisins.
Dinner - Chicken & mushroom yee mee.

Khamis.
Breakfast - Milo cereals 3 in 1.
Lunch - Nandos quater meal with 3 bean salad and grilled veges.
In between - Ice cream magnum minus the choco coat.
Dinner - Kuew teoy kungfu.

Jumaat
Breakfast - Lontong 5 ketol dengan rendang ayam dan kuah kacang.
In between - raw carrot & 2 sips of ribena.
Lunch - Nasi, ikan asam pedas rebus, sayur kailan, ikan goreng kecik, separuh telor asin yg merah.
In between - tembikai.
Dinner - Nasi with ikan masak sama pedas rebus at 5pm and nasi with ikan goreng, kicap & sayur kailan at 8:30pm (kes suap Azra taknak, aku yang cekik.).

Wakakakaka! Kan aku kata aku tengah mencuba. Jgnlah harap aku go on strict diet terus. Bak kata CekNa, jaga makan jew, kawal portion & sweets.

Sabtu
Breakfast - 1 set toast.
Lunch - nasi, ikan siakap sweet sour, sayur campur. Tembikai.
Dinner - nasi minyak, rendang daging, rendang hati & acar nenas.
Snacks - 2p pisang goreng, half bahulu, lengkong.

Ahad
Breakfast - nasi goreng 1 scoop, roti canai 1 piece
Lunch - Nasi lemak with ayam goreng Oldtown
In between - kueh lapis
Dinner - Roti cicah kari sardin
Snacks - Kuih seri muka

Hurmmm....diet la sangat. Hihi...

Kesimpulannya, memang jauh lagi nak pergi esp. compare to Shila Shower punya menu yang memang sangat strict. Tapi slowly la kang terkejut korang kalau aku kurus cepat sangat. Haha!

13 comments:

Jojoe said...

potong semua nasik/ mee jadi separuh dulu.. kalo rasa x puas gakk.. togok air putih

next week lagi satu.. suku kan nasik.. semua carbo. meal cuba amek sup with vege n meat.. mmg lapor!!

tu la sbb aku beli rangka ayam 2-3 bijik.. buat sup. telan sup...

Anonymous said...

bwekkkkk...

Papa, Mama & Azra said...

Abang takleh ejek ek. Abang kena galakkan. Apa la pannadey!!!

Papa, Mama & Azra said...

Jo, aku cuba dulu. Nak drastik kang badan starving pun start simpan semua utk reserve plek. Nanti dinner nak cuba makan oat dengan lauk. Eiiii....boleh ke?

afid said...

kak dong tau,

apid kan pegi ujian saringan haritu untuk makan suppliment. berat LEMAK sahaja dalam badan adalah 33.5kg. hahhaha

kalau tolak ngan berat sekarang..selim i tau...hahhahaa

Papa, Mama & Azra said...

Lemak ni bahaya la kan Pid. Haih susah nak hilang plak tu. Tp nak makan yg berlemak adalah sangat sedap. Camner tu. Hazab.

afid said...

masalah lagi satu..semua makanan ada lemak kan. hehehe

Jojoe said...

oat? eww.. aku pun x suka. cam.. err apetah. glue?

apid bestnya!! camna nak timbang lemak tu?? fulamak samapi 33kg!! brapa tahun mengumpul.. mcm kumpul setem ek.. agaknya akak berapa tah??

Papa, Mama & Azra said...

Aku pernah tgk dia timbang dalam air nak tahu brp kg. Ada satu episode biggest looser dulu wat camtu. Huhu. Apid wat camtu ke?

Jo, aku terlupa nak makan oat!!! Apakah?!! Hish....aku pun tak suka tp ramai org suka. Dia cam lendir2 sikit kan. Hurm...ada cadangkan makan dgn lauk it will taste better.

Papa, Mama & Azra said...

Oat memang takleh masuk.

Ztee_Azwanis said...

kite tk jd diet dah ! mlmtu dinner ns kukus ayam berempah kt uptown, esoknye nasi ayam penyet kat waroeng penyet the curve. lalalalalallalaa !!


hancus !

Papa, Mama & Azra said...

Hahaha Ztee! Susah kan nak kawal makan? Hish! Nak exercise, malas. Ni dah termakan sirloin steak masa lunch tadi. Cis! Cis la sangat masa makan tadi tak plak ingat diet. Haha!

ladymiss said...

Assalamualaikum! Tumpang lalu, nak bagitau ni ade pertandingan Lose Weight Challenge, boleh menang sampai rm1000 woh! Best!