Friday, February 24, 2012

Assalamualaikum

Senangnya dalam hati, Jumaat datang lagi lalalala (nyanyi dengan rythm lagu madu 3). Hihi. Lepas tu sambung lagi satu rangkap, keje setengah hari, kejap lagi driver mari...kui kui kui...

Riang ria je dalam hati. Jumaat memanglah special. Cuaca pulak elok je nyaman betol pagi ni. Hujan sikit2 menjelang subuh tadi tapi elok je dah berhenti masa aku keluar rumah hantar Azra tadi. Baguslah. Sejuk tapi tak leceh. Kalau hujan leceh sikit nak berangkut kecik tu dengan bag sekolah, bag laptop lagi. Kecik pun happy je bangun2 celik mata terus minta vitagen satu botol. Haih. Pagi2 kau! Kalau tak bagi, nangis. Aku bagi je la doa dalam hati perut dia tahanlah gogok air sejuk pagi2.



Aku halfday hari ni. Ada nak setelkan few errands pas lunch kang. Urgent kena buat sebelum weekend. Kalau tak, kesian kecik sangap je kang.

Dalam best2 hari Jumaat ni, aku ada sedikit stress plak. Lawyer yang incharge Randa ni la. Kalau time nak aku bayar bil, amboih! Bukan main mahal lagi dia tenyeh. Ni time nak minta proses dokumen, naik lenguh aku tekan punat telefon, haram tak berjawap. Cirit birit ke kot kau dari semalam?

Colleague aku depan meja ni ha, sejak seminggu dua ni dok setelkan rumah dia nak refinance, nak setel bayarlah (balance rumah tinggak 3k best tak?!! Terkebil2 aku dengar.), nak amik geran la, nak tukar nama la. Aku plak rasa cam dapat petunjuk lagi satu dari tuhan. Hehe. Pasal Randa ni dari tahun lepas member2 dok push aku buat refinance. Memang aku nak buat pun. Dah tanya bank dah pun. Tapi ya Allah punyalah aku pemalas lipas, dah 2 bulan dokumen dengan form belum complete lagi. Salah satu sebab adalah sebab MBSB la! Aku nak kena minta penyata bayaran terkini dari derang. Last month aku pergi, email system derang down plak takleh connect to HQ. Bila aku call HQ, haram tunggu penyata tak plak derang hantarkan. Haih. MBSB ni memang ler. Lenkali aku beli rumah lain, aku dah serik nak loan dengan derang. Ni pun aku nak refinance dengan bank lain. Mahal tapi servis kadang2 hampas. Kadang2 la. Tapi kalau dapat officer yang bagus, orait jugak. Aku rasa bukan salah staf tapi mebi sistem derang tak advance. Mmg hampas. Susah nau dahler HQ dia parking limited. Tu yang aku malas nak redah tu. Mati la kalau orang MBSB baca. Hihi. Ayat coverline, derang ni okay je tapi kalau kau jenis efisien la. Orang pemalas lipas cam aku tak sesuwai..

Anyway, untuk menceriakan lagi hari jumaat anda, sila habiskan baca cerita di bawah.

Singh was traveling in a crowded bus. He was carrying the passport-size photograph of his son for college admission. Accidentally, the photograph dropped down from his pocket. He started searching for it frantically & found it on the floor below the ends of a woman's saree. He asked her, "Can you lift your saree? I wanna take photograph"....

THE REST IS HISTORY....

He was beaten so badly that he had to be admitted to hospital. He was suprised to see Jaswan Singh on the next bed to him in a worse condition. Jaswan explained what happened to him.

He had gone to a remote village to work. He finished late & missed the last bus. He couldn't find any hotel nearby. So he approached a nearby house & asked the owner whether he can stay there for a night. The owner replied "I have 2 grown-up daughters. Sorry, you can't stay here." Then he approached the next house and asked the owner whether he can stay there for a night. The owner too replied "I have 3 grown-up daughters. Sorry u can't stay here." So he went to the next house & asked "Do you have grown-up daughters?" The owner asked "Why?"and Jaswan replied, "I want to stay for a night."

THE REST IS AGAIN, HISTORY... boommmmmmmmmmmmm..!!!


p.s. 2-3 malam yang lepas kan, aku mimpi aku jadi Lisa Surihani. Aku dalam badan Lisa!! Lagi kejam kan petunjuk yang aku dapat? Huwaaaa!!!

4 comments:

afid said...

hahahahhahaha....lisa tu..fewwittt..over tau kak dong ni.

Papa, Mama & Azra said...

Kan? Ni korang punya pasal la dok cakap pasal nak diet.

dee said...

dalam entry yg penjang ni aku nak komen....................


badan macam lisa surihani dong!!!!! mentang2 dia baru kawen ngan yusri..pakai baju pengantin mmg la cantik. wakakakakakakaka

Papa, Mama & Azra said...

Aku mimpi tu sblm nikah dia la Dee. Tidak dipengaruhi oleh busana kawen dia hokay. Agaknya sblm tidur tu aku baca blog Mira pasal nak gi wedding Lisa terus Lisa masuk mimpi aku. Wakakaka.