Thursday, March 1, 2012

Janji Manis

Aku hari tu memang beria2 nak bercerita kat korang tapi last2 sebab office mate aku ajak borak tak habis2. Kau tahulah mak mak ni. Kalau dah bercerita hal anak, memang tak sedar jam berjalan. Sedar2 dah dekat pukul 5. Dah janji dengan Rul nak amik Azra kat school sama2. Tu yang aku potong halfway tu. Huhu. Ampun sebab membiarkan Jojoe dan Fiya ternanti2. Hehe.

Sebenarnya takde apa pun cuma masa order aku sampai, aku rasa ayam tu dah tak fresh. Aku tengok2 gak meja sebelah sebab derang pun order menu yang sama tapi derang okay je. Takde plak derang cium2 bau ayam tu ke. Tapi aku agak certain di situ yang ayam aku dah berbau. Kembang plak tekak aku dah ler air kat Jaya tu comel2 je tak cukup ice lemon tea nak cuci tekak.

Kalau korang, apa yang korang akan buat?

Aku kadang2 just senyap je letak tepi la plate aku and order benda lain. Tapi hari tu aku terasa cam terlebih berani plak. Aku gi komplen. Risiko bila kau komplen, which I do not like, adalah mereka akan mati2 deny yang menu mereka bermasalah dan akhirnya korang bergaduh, panggil manager la bagai akhir2 aku pandang kau, kau pandang aku. Hehe. Jadi bersedia sahaja la yer.

In my case, walaupun mereka tak admit yg ayam tu dah tak elok. Instead derang kata ayam tu rasa masam2 sebab ada lemon & herbs. Huhu...ko ingat akak kau ni tatau beza rasa lemon dengan bau ayam ke dik? Jaya grocer cafe memang service marvelous!!! Derang tukarkan dengan menu yg lain. Akhirnya aku dapat makan steak you! No extra charges walaupun steak tu beza lebih sepuloh ringgit dari menu ayam yang akak order.

Rezeki Allah datang dalam pelbagai bentuk. Hehe.

Yang tak bagusnya, orang diet mana boleh makan daging merah?!!!

Diet ke? Hehe....

5 comments:

dee said...

aku rasa tokey2 kedai makan ni ok je kot kalau ko komplen. atleast pastu dia tau ayam tu tak elok, dia suruh staff dia buang. settle.pasni akan make sure ayam mesti elok tau..kdg staff lagi garang dari tokey..hehehehehe..tokey baik hati selalunya.ko tgk fiya ngan jojoe...hahahahahaha.

LiLithFaiR said...

Janji palsu tol :p

Btw, kalo akula ckp takut nn komplen customer, kalo ayam dia claim x elok, cecepat ganti baru. Tp kalo dia xnak ayam, plgkan balik duit dohh. Pelik kdg2 staffs x takut ngn customer tu, atleast dia komplen, kalo x komplen trus gi pejabat kesihatan komplen x ke haru? Huhu

Better know u rights my fren, kedai yg bg food x brape ok, drastic measure bole je komplen tu P.K. Kalo drg dtg cek kotor, bole kena seal tu huhu

dokterFaryn said...

tengah nak diet ke?

akak mari join saye pakai PB.

ehehhhe ;)

Queen said...

pernah la..makan nasi goreng ayam..ayam lak pesek seketul gitu..

sebab kebulur.. nasi dah lantak habis..lepas tu ayam pun lantak jugak..sekali tang yang last sekali tu ayam tu busuk daaaa

bila return akak tu tak nak bertanggung jawab.dgn alasan saya makan dah habis..dan saya.. dengan selamba je blah dari situ...rupanya kawan saya gi bayarkan sebab segan...tapi saya memang dah bengang habis dah..huhu

Papa, Mama & Azra said...

D, aku banyak kali jugak komplen tapi ada kedai buat muka toye kau. Yerlah kalau ayam lain elok, pesal plak ayam kau sorang kak boleh komplen rosak. Tp ayam tu memang dah nampak lebam pong.

LF, erk kalau ayam seketul tu je yg tak elok macam mana?

DF, akak takder size la yang. Sedey :(

Q, kan? Susah nak justify dengan tokey kedai kadang2 tapi servis kedai ni memang bagus. Mereka adalah polite. Tapi macam seram nak pergi takut terkena lagi. Hihi.